Různé typy hráčů únikových her

Únikové místnosti hrají lidé všech druhů a vyznání. Někteří jsou lepší, někteří horší. A pak je tu speciální skupina hráčů, která vyznává poněkud odlišnější přístup ke hře. Vybrali jsme pro vás pět typů hráčů, na které lze v únikové místnosti narazit. Potkali jste se již s některým z níže uvedených typů?

Hodinář

budík

„3, 2, 1, jedem, jedem, jedem! Cože? Už jenom 55 minut?! Musíme sebou hejbnout, jinak to nikdy nedáme!“

Přesně tak může začínat každá úniková místnost, pokud máte v partě Hodináře. Místo toho, aby přemýšlel nad nově získanou nápovědou, neustále kontroluje hodiny a každou minutu vás informuje, že to tímto tempem nemůžete stihnout. A když z místnosti uniknete v rekordním čase? Však on vám to říkal.

Captain Obvious

captain obvious

„Takže lidi, jsme v únikové místnosti a naším cílem je z ní uniknout. Támhleten zámek s nápisem ‚Odemkni mě‘ musíme odemknout. Je na něm číselnej kód, takže musíme přijít na číselnou kombinaci, která ho odemkne.“

Každá rada dobrá. Pokud tedy nevíte, k čemu slouží dveře nebo tužka, nezapomeňte si s sebou vzít Captaina Obvious. Hlavně nezapomeňte, že cílem únikové místnosti je z ní uniknout!

Profík

zámek

Zažili jste už někdy, že váš kamarád za obratu „Holky, teď se učte“, vyřešil v podstatě celou únikovou místnost úplně sám a v rekordním čase? Takřka bez přemýšlení vyřešil všechny hlavolamy a ve tmě se orientoval lépe než netopýr? Že by byla místnost až tak jednoduchá? To asi ne, spíše je jednoduše vysoce inteligentní a navíc hlavolamy jsou jeho koníček! A že si se všemi zaměstnanci únikové místnosti tyká a zná je jménem? To přeci ještě nic neznamená 🙂

Ničitel

kladivo

Klasická situace: Objevíte se v místnosti a první, co musíte udělat, je se nějakým způsobem dostat do zamčené truhly. Klasické řešení: Prozkoumáte místnost, vyřešíte patřičné hádanky a úkoly, dostanete se ke klíči a tím odemknete truhlu. Méně klasické řešení: Rozhlédnete se po místnosti a vidíte, jak jeden z vašich kamarádů bere do rukou první věc, se kterou jedním mocným švihem uráží zámek na truhle. Co ho k tomu vede? Co na tom, že se v pravidlech jasně píše, že je zakázáno cokoliv ničit, hodinář říkal, že to jinak nestihnete…

Myslitel

homer

Pokud s sebou nemáte Profíka (nebo případně Ničitele), v žádné únikové místnosti se nevyhnete nějakému tomu přemýšlení. Některé úkoly jsou složitější a budete se nad nimi muset pozastavit, nicméně by se vám nevyplatilo, aby si nad jedním hlavolamem lámal hlavu celý tým a tak se úkolu většinou s radostí chopí největší myslitel.

Když ani po 10 minutách není schopen přijít na kloudné řešení, začnete uvažovat o nápovědě. To ale Myslitel nechce ani slyšet a všechny členy týmu ujišťuje, že už to skoro má a že potřebuje jen minutku. Po dalších 10 minutách i bez jeho souhlasu požádáte o nápovědu a pokračujete směle dál. Zbytek hry jde jako po másle a v časovém limitu se vám podaří uniknout. Večer si předáváte pozitivní dojmy, když vám najednou přijde SMS, že už na to přišel a kde všichni jste?! Teprve teď si uvědomujete, že jste Myslitele zapomněli v místnosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *